bopv5 uitgelegd
Het programma is door de jaren heen aangepast aan de specifieke vereisten van elk bedrijf dat objecten van iedere soort of maat efficiënt moet onderhouden. De laatste versie, BopV5, heeft verscheidene toepassingsmogelijkheden waardoor het voor iedere technische dienst veel voordelen biedt.
Een efficiënte objectenmodule
Het hart van BopV5 wordt gevormd door de objectenmodule waarin alle bedrijfsmiddelen kunnen worden bijgehouden. Om de herkenbaarheid van de objecten voor de gebruiker te maximaliseren is het mogelijk gemaakt om aan de hand van soortkaarten de juiste informatie van ieder object op het scherm op te vragen. Deze soortkaarten maken het mogelijk dat u zelf van elke groep objecten de specifieke eigenschappen en het onderhoudsconcept kunt vastleggen. Of het nu gaat om pompen, afsluiters, heftrucks, vrachtwagens, machines of meetinstrumenten; de specifieke gegevens zijn met één programma overzichtelijk vast te leggen. Ook het beheren van documenten wordt met BopV5 zeer eenvoudig, simpelweg doordat deze per object worden weergegeven en van daaruit direct kunnen worden opgevraagd.
Perfecte filtering
Door een effectief functionerend systeem van filtering kunnen objecten die zich fysiek op verschillende locaties bevinden eenvoudig zichtbaar gemaakt worden en aan een gebruiker worden gekoppeld. Op deze manier ontstaat er een gegevensoverzicht waaruit iedere gebruiker de gewenste informatie kan halen.
Flexibel in de opzet
Aan ieder object kan uiteenlopende informatie worden gekoppeld. Denkt u hierbij aan onderhoudsschema's, storingen, werkorders, inkooporders, kalibratiegegevens, documenten en historische informatie. De objecten kunnen eveneens worden weergegeven in de vorm van een boomstructuur. Hierdoor is het ook voor de minder frequente gebruiker eenvoudig om objecten te zoeken en om bijvoorbeeld een storing in te boeken.
Sectoren waar Bop o.a. gebruikt wordt:
- Waterschappen
- Waterleidingbedrijven
- Transportbedrijven
- Voedingsindustrie
- Rijkswaterstaat
- Luchtvaart
- Brandweer
- Bouw (betoncentrales, zandwinning)
- Zuivelindustrie
- Algemene industrie
De flexibiliteit van het programma komt ook tot uiting in de wijze waarop onderhoudsschema's kunnen worden opgezet. U bepaalt zelf de combinatie van checklists waardoor het onderhoudsschema wordt samengesteld. Deze checklists kunnen worden aangestuurd op datum of op een uren- of kilometerstand. Ook het onderhoudsschema maakt gebruik van de eerder genoemde soortkaarten. Op deze manier kunt u dus per groep van objecten centraal bepalen welk onderhoud uitgevoerd moet worden.
Met BopV5 is het echter ook mogelijk om per object specifieke afwijkingen van het onderhoudsschema in te stellen. Dat houdt in dat BopV5 ook bij het bepalen van het preventieve onderhoud een uitstekend hulpmiddel is.
Breed assortiment aan modules
Een ander uniek aspect van BopV5 is het zogenaamde BOK-scherm (BOP Opdracht Knoppen). Hiermee kunnen per gebruiker de gehanteerde modules worden ingesteld. In BopV5 zijn modules voor het boeken van de gewerkte uren, het bijhouden van de voorraad en het inkopen van de benodigde onderdelen. Aanvullend hebben wij samen met onze gebruikers de afgelopen jaren modules ontwikkeld voor het vastleggen van kalibratiegegevens, het invoeren en bijhouden van budgetten en het inlezen van kilometerstanden.
Innovatie
Om BopV5 en de verschillende modules te kunnen blijven ontwikkelen hechten wij veel waarde aan een intensief contact met onze gebruikers. Nieuwe ideeën en goed advies worden vrijwel altijd meegenomen in nieuwe releases van BOP. Op deze manier worden compleet nieuwe modules ontwikkeld in samenwerking met één of meer gebruikers. Goede voorbeelden hiervan zijn de modules kalibratie, periodeplanning en budgettering die allen een welkome aanvulling vormen op de standaard programmatuur.
BOP in het kort
- Registratie van objectgegevens
- Inkoopmodule, inclusief magazijnuitgifte en voorraadbeheer
- Flexibele indeling van onderhoudsschema's
- Taalmodules Engels en Duits leverbaar
- Verschillende invoerschermen voor het vastleggen van storingen
- Eenvoudig inplannen van medewerkers
- Volledig werkorderbeheer, inclusief mogelijkheid tot registratie van uren en kosten
- Werkorderscherm per monteur (persoonlijke werkordertabel)
- Module voor vastleggen van kalibratiegegevens (referentietabel en meetwaarden)
- Rapportage via List & Label (tevens mogelijkheid om rapportage
- via Crystal Reports aan te sturen)
- Zeer gebruiksvriendelijke schermen
- Weergave van objecten via een tabel en/of een boomstructuur
- BOK scherm voor het eenvoudig aanroepen van de verschillende
- modules (instelbaar per gebruiker)
- Soortkaarten voor het inrichten van de objectkaart per groep
- UVO concept voor het beter toewijzen van een storing aan een deel van een object
- Vastleggen van verschillende type documenten (pdf, xls, doc) per object